درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده حماس از کشته شدن یک اسیر اسرائیلی خبر داد آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان کاندیدا‌های مجلس دوازدهم در سامانه داوطلب اعلام شد بند‌هایی در توافق آتش‌بس غزه که نتانیاهو نمی‌پذیرد رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار با معرفی ۷ طرح فناورانه در مشهد برگزار می‌شود + فیلم اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی قالیباف: موضوع اتباع و سامان‌دهی آن‌ها یک موضوع جدی است + فیلم اسلامی: گفتگو‌های سازنده‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تداوم همکاری با ایران ختم رسیدگی به پرونده امیر تتلو | متهم: می‌خواستم برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کنم رئیسی: باید تمام زیرساخت‌های لازم برای ورزش قهرمانی فراهم شود قالیباف: دولت از ابتدای برنامه هفتم توسعه نباید بدهی قطعی خود به تأمین اجتماعی را به تأخیر بیندازد سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن مستکبر می‌بندیم دولت برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس برنامه‌ای ندارد دیدار گروسی با اسلامی در اصفهان تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی + فیلم نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب، چه گفت؟
سرخط خبرها

امامعلی رحمان: جهان نباید مردم افغانستان را در شرایط سخت تنها بگذارد

  • کد خبر: ۱۲۳۰۰۹
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
امامعلی رحمان: جهان نباید مردم افغانستان را در شرایط سخت تنها بگذارد
رئیس جمهور تاجیکستان با اشاره به اوضاع جاری در افغانستان اظهارداشت جامعه جهانی نباید مردم این کشور را در شرایط سخت تنها بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در گفتگوی تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره اوضاع کنونی افغانستان تبادل نظر کرد.

وی تاکید کرد جامعه جهانی نباید مردم افغانستان را در شرایط سخت تنها بگذارد.

رحمان همچنین اظهارداشت کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی باید به مردم افغانستان ادامه یابد.

بر اساس اعلامیه دفتر ریاست جمهوری تاجیکستان، این کشور آمادگی دارد تا قابلیت‌های تدارکاتی خود را برای کمک به مردم افغانستان در اختیار جامعه جهانی قرار دهد.

«سراج‌الدین مهر‌الدین» وزیر خارجه تاجیکستان سال گذشته گفته بود، موضع دوشنبه در قبال طالبان و برسمیت شناختن دولت آن‌ها تغییری نکرده است.

وی با اظهار اینکه خواست جامعه جهانی از طالبان ایجاد یک دولت «واقعاً فراگیر» است، ابراز امیدواری کرده بود، طالبان عملاً آمادگی خود را برای مذاکرات با رهبران همه گروه‌های سیاسی و قومی افغانستان به نمایش بگذارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که دولت تاجیکستان همچنان پناهجویان افغان را اخراج می‌کند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان در واکنش به اخراج اجباری پناهجویان افغان از تاجیکستان، با انتشار بیانیه‌ای از دولت دوشنبه خواسته بود این روند را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است این نهاد طی یک سال گذشته موارد متعددی از بازداشت پناهجویان افغان توسط دولت تاجیکستان، اخراج اجباری آنها و عدم پذیرش افرادی را که نیازمند حمایت بین‌المللی هستند، ثبت کرده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->